-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:32442 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:18

اگر خداجويي امري فطري است چرا عده اي منـكر خـدا هسـتند؟
فطري بودن خداطلبي انسان به اين معناست كه نحوه آفرينش او به گونه ايست كه طالب كمال مطلق و پرستش وجود مطلق است. امّا ظهور فعلي اين نحوه آفرينش وابسته به شرايطي خاص است كه از جمله آن شرايط غفلت زدايي و ترك تعلّق و ترك اتّكاء به اسباب مادّي و طبيعي است. به عبارت ديگر تنزّل نكردن در مرتبه خواهشهاي مادّي نفس است، توضيح اين كه مظاهر حيات مادّي و مشاهده اسباب و مسـبّبات مادّي در زندگي دنيوي توأم با هوا و هوسـهاي نفسـاني پـرده نسـيان بر فطرت خداشناسي و خداجويي انسان كشـيده و جلاي آينه فطرت را مي پوشاند، ولي آنگاه كه انسان با اسباب مادّي قطع تعلّق كند مانند جايي كه احسـاس كند خطر نابودي او را تهديد مي كند و دست او از اسباب ظاهري به كلّي كوتاه شده است از آينه فطرت غبار زدايي شده صفاي ضمير او پديدار مي گردد.
اصولا لازمه فطـري بودن امري، اين نيست كه در همه افراد به طور مداوم و به يك اندازه ظهور و بروز كند مثلا علاقه به هنر و زيبائي يك علاقه فطري است. امّا در ميان انسانها با شدّت و ضعف وجود دارد و گاه چنان ضعيف مي شود كه تشخيص آن مشـكل مي شود.
به علاوه، هر علاقه فطـري در عين فطري بودن احتياج به توجّه و برانگيختن دارد. بود و نبود اموري كه بشـر را به خالق انسـان توجّه دهد، در افزايش و كاهش اين امر فطري مؤثّر است. و طبيعي است كه سرگرمي ها و غفلتهاي امروز بشـر بر فطرت پاك و زلال انسـان پرده فراموشي و نسيان بكشـد.

( بخش پاسخ به سؤالات )


ـ112ـ
             آفـريدگـار، خداشناسي
             راههاي اثباتوجودخدا       آفاتي                         برهان نظم

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.